onsdag 28 november 2007

Klimatet

Kom på att jag glömde skriva igår om att jag läste på Aftonbladets hemsida (www.aftonbladet.se/klimathotet/article1341728.ab) tt det kommer att ta ca 10 år för att kunna vända klimatet. Men för att begränsa skadorna MÅSTE ALLA starta NU!!!!!!
Vad kan jag göra då? Jo man kan sortera sina sopor. Det måste jag erkänna att jag är dålig på, slänger allt i samma påse. Byta till lågenergilampor, stänga av datorer och tv- spel när man är klar. Tvätta på lägre tempratur. Försö
ka köpa det mesta ekologiskt, det är INTE så mycket dyrare! KÖPT VATTEN!!!! HALLÅ!!! Sverige har UNDERBART och GOTT vatten direkt i kran!!!!!! Och till er som ska köpa bil. Köp en miljöbil! Det är väl inget att jiddra om lixom!! Gå in och anmäl dig du oxå på www.klimatsmartcommunity.net
Det är sammarbete mellan WWF och TV4. Där kan man få ideer om hu man själv kan bidra, men även få information om klimatet påverkar världen. Så om DU ocj JAG inte vill att våra barn ska få leva in en skitvärld som VI
skapat så är det på tiden att VI ändrar våra levnadsvanor. Hur svårt ska det vara!? Jag har själv tänkt hela tiden (vilket är helt korkat, jag vet!) att ingen annan bryr sig ju så varför ska det göra någon skillnad on jag gör nåt? Men om alla bidrar med nåt så blir det ju bättre...

Visar hur glaciären drar sig tillbaka. Från vänster, år: 1984, 2002 och 2006.

Andra länkar: För skolor, www.globe.gov/globe_flash.html. För alla www.greenpeace.se

Inga kommentarer: